Ja en l’educació infantil els nens/es han de ser capaços de desenvolupar eines i recursos per conèixer el món que els envolta, iniciant-se en l’ús d’estratègies i pensant i raonant per elaborar explicacions que hi donin sentit. Els principals objectius d’aquesta etapa, relacionats amb el llenguatge, és que l’alumne pugui comprendre les intencions de la resta de persones que interactuen amb ell i es pugui expressar amb la paraula, el gest i el joc i s’iniciï en el procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura.

Des de ben aviat, doncs, l’infant té curiositat per descobrir per a què serveix i com funciona el llenguatge, alhora que va encaminant-se cap al codi escrit. Les situacions en que intervenen la lectura i l’escriptura són les més idònies per a poder aprendre tot això.
A més, en aquest cicle els alumnes també han de desenvolupar la capacitat d’”aprendre a pensar i comunicar” per poder pensar, crear i elaborar explicacions i progresssar en la comunicació i expressió en diferents contextos i amb diversos llenguatges.

El Pla de Foment de la Lectura és un pla impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que es desenvoluparà des del 2008 fins al 2011, amb la
voluntat de millorar l'hàbit i la competència lectora entre la població.
De forma paral·lela, el Pla posa
l’accent específic en la promoció de la lectura en llengua catalana, amb el
convenciment que la lectura és una eina de progrés nacional i cohesió social.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada