"La lectura hace al hombre completo; la conversación, ágil, y el escribir, preciso."

dilluns, 1 de març del 2010

De generalitat

- CURRÍCULUM DEL SEGON CICLE DE L'EI- Decret 181/2008 DOGC núm. 5216         En el currículum del segon cicle de l'educació infantil trobem diversos aspectes referits al llenguatge i per això, ens interessa en aquesta assignatura.
Ja en l’educació infantil els nens/es han de ser capaços de desenvolupar eines i recursos per conèixer el món que els envolta, iniciant-se en l’ús d’estratègies i pensant i raonant per elaborar explicacions que hi donin sentit. Els principals objectius d’aquesta etapa, relacionats amb el llenguatge, és que l’alumne pugui comprendre les intencions de la resta de persones que interactuen amb ell i es pugui expressar amb la paraula, el gest i el joc i s’iniciï en el procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura. 
Hi ha una àrea dedicada exclusivament a la comunicació i els llenguatges, en la qual els nens experimenten els diferents usos i funcions dels llenguatges i aprenen que la llengua és un instrument d’aprenentatge, de representació, de comunicació i de gaudi. Dins d’aquesta àrea, hi ha alguns continguts que són molt interessants pel que estem treballant; com: escolta i comprensió de narracions, contes, cançons, llegendes, poesies, endevinalles i dites, tradicionals i contemporànies, com a font de plaer i aprenentatge i ús de llibres per imaginar, informar-se, divertir-se, estar bé. 
Des de ben aviat, doncs,  l’infant té curiositat per descobrir per a què serveix i com funciona el llenguatge, alhora que va encaminant-se cap al codi escrit. Les situacions en que intervenen la lectura i l’escriptura són les més idònies per a poder aprendre tot això.
A més, en aquest cicle els alumnes també han de desenvolupar la capacitat d’”aprendre a pensar i comunicar” per poder pensar, crear i elaborar explicacions i progresssar en la comunicació i expressió en diferents contextos i amb diversos llenguatges. 
Finalment, en els criteris d’avaluació també trobem punts relacionats amb el llenguatge i allò que s’avalua sobretot és lel grau de capacitat d’utilitzar la llengua oral, la participació i aprenentatge en situacions de conversa i l’interés per descobrir les relacions entre la llengua oral i escrita, tot iniciant-se en l’ús funcional de la lectura i l’escriptura.              -PLA DE FOMENT DE LA LA LECTURA   
El Pla de Foment de la Lectura és un pla impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que es desenvoluparà des del 2008 fins al 2011, amb la voluntat de  millorar l'hàbit i la competència lectora entre la població.
De forma paral·lela, el Pla posa l’accent específic en la promoció de la lectura en llengua catalana, amb el convenciment que la lectura és una eina de progrés nacional i cohesió social.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada