"La lectura hace al hombre completo; la conversación, ágil, y el escribir, preciso."

diumenge, 28 de febrer del 2010

LLUCH, G. 2003 Análisis de narrativas infantiles y juveniles. Universidad de Castilla-La Mancha. Arcadia


 Gemma Lluch (2003), 


Análisis de narrativas infantiles y juveniles


 Arcadia 


Per analitzar qualsevol narrativa infantil o juvenil cal tenir en compte una sèrie d'aspectes,entre els quals cal destacar:

- L'estructura de la narració
- La temporalitat narrativa
- El narrador
- El personatge, l'espai, l'època i els móns possibles
- Les relacions entre textos
- L'anàlisi lingüística 

Gemma Lluch ens proposa un model d'anàlisi de les narratives infantils i juvenils i a més, el posa en pràctica amb obres com les de Fernando Alonso, les pel·lícules de Walt Diseny, les clàssiques narracions de Jules Verne, Heinrich Hoffman o Roald Dahl; els relats comercials de R.L. Stine, la manera d'explicar històries de Star Wars o mostrant la traejctòria de mites com el de la Ventafocs. Tots aquests, conclou l'autora, tenen en comú que cerquen, de diversa forma, la millor manera per contar històries  en tons divertits, educant i promovent el desenvolupament de la competència literària i narrativa. 
 
  

Pep Molist (2008),


Dentro del espejo: 
La literatura infantil y juvenil contada a los adultos

Graó


Me gusta «la imagen de la literatura como un espejo que refleja y absorbe todo cuanto le pasa por delante, para mostrarlo más tarde en forma de historia, a través de unos personajes y de unas peripecias».

"Dentro del espejo" (2008), de Pep Molist també mostra un recorregut per algunes de les millors obres de literatura infantil, com el Libro de imágenes de Ian Beck o Frederick de Leo Lionni,mostrant els elements més destacables d'aquestes pels nens/es i joves lectors. D'aquesta forma, els adults poden conèixer les obres més interessants de la literatura infantil i valorar-les des del seu punt de vista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada